Uniwersalny zbiór zasad pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu (DSA)
Praca z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (DSA) wymaga szczególnej wnikliwości, empatii oraz elastyczności. Kluczowym elementem jest dokładne zapoznanie się z istotą tych zaburzeń, ich neuroanatomicznym podłożem, oraz dokładna analiza profilu funkcjonowania dziecka. Poniżej przedstawiamy uniwersalne zasady, które powinny stanowić fundament pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu przez rodziców, nauczycieli przedszkolnych oraz specjalistów.
1. Dokładne zrozumienie zaburzeń ze spektrum autyzmu
Neuroanatomiczne podłoże:
Zapoznanie się z badaniami dotyczącymi neuroanatomii i neurobiologii
autyzmu pozwala zrozumieć, jakie zmiany w funkcjonowaniu mózgu mogą
wpływać na zachowanie dziecka. Zrozumienie tych zmian pomoże w doborze
odpowiednich metod terapeutycznych DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU