„Jak sensoryczne doświadczenia i ruch kształtują pewność siebie i samoakceptację u najmłodszych”
Dzieci w wieku przedszkolnym uczą się, jak postrzegać siebie i swoje ciało. Budowanie pozytywnego obrazu siebie, a także wiary w własne możliwości, zaczyna się od tego, jak odbierają świat poprzez zmysły i jak postrzegają swoje ciało w ruchu. Wspieranie ich w tym procesie nie tylko wpływa na ich rozwój fizyczny, ale także emocjonalny.
Świadomość własnego ciała i zmysłów to fundament pewności siebie. Kiedy dzieci mają okazję doświadczyć różnych ruchów, faktur, dźwięków i zapachów, uczą się nie tylko o otaczającym świecie, ale także o sobie. Dzięki zabawom, które angażują ciało i zmysły, maluchy mogą poczuć się silne, pewne siebie, a przede wszystkim – akceptujące swoje ciało.
Ważnym elementem jest również postrzeganie ruchu jako czegoś, co daje radość, co pozwala na wyrażenie siebie i swoich emocji. Ćwiczenia, które angażują dzieci w świadome poznawanie swojego ciała, wzmacniają ich poczucie sprawczości i pomagają w budowaniu silnego poczucia wartości.
Chcesz wspierać rozwój emocjonalny swojego dziecka? Daj mu przestrzeń do zabawy, ruchu i sensorycznych doświadczeń, które pozwolą mu poczuć się dobrze we własnym ciele. To doskonały krok w stronę budowania pewności siebie i pozytywnego obrazu siebie, który zostanie z nim na całe życie. czytaj więcej